Mitt liv som ung mamma!

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Allt detta med min lilla ängel!!

Av Sofie - 10 mars 2010 15:07

Jag berättade ju om min fredag hur jobbigt allt va loch jag kan ju lugnt säga att det var bara början! Så denna helgen har varit hemsk med take på allt men det var skönt när det blev måndag!!


I måndagsmorse så började jag ringa kl 8.00 till bvc för att kolla detta med lactolos och det ända jag fick veta. Var att jag skulle kolla med barnläkarna och medela henne vad de sa till mig. För det ville hon med veta. Men det ända hon kunde sägavar det att det innehåller en så lite lactos att det knapt räkans.. Men det finnde det i laktulosen.


Så då vara det bara att fortsätta ringa då blev det dietisten i karlskorna. Då fick jag veta det att det är ju inte lactosen som hon inte tåler men det innehåller spår av mjölksocker. Vilket gör att hon inte tåler det och för att hon skall tåla det så måste det reans så pass och det kostade rätt mycket sa hon. Att hon hade svårt att tro att det var det i detta. Men även hon ville jag skulle kolla med en läkare var de sa.

Sen ringde barn upp mig och kom till en rar sköteska där hon sa det att det innehåller mjölksocker. Men att det skall inte var något hon reagerade på men hon sa även att det finns vissa barn som reagera på det men det var sällsynt. Men jag har märkt att lillans utslag kommit upp igen samt att hon har mera magknip. Nu är utslagen borta sen igen skönt det. Men hon får inget lactolos nu heller. Men tillbaka till det barn sa. Hon bokade en telefon tid till den doktorn lillan träffade senast som jag tyckte var bra för att fortsätta diskutera detta vidare hur jag skall göra med mitt barn.

Hon ringde mig igår och hon sa det att det är så att de räkomendera det till alla barn. Men vissa reagera mer än andra och det är tyvär så att min dotter är ett av de barna som inte kan äta det för hon tåler det inte......Men istället skall vi tänka lite på vad vi stoppar i henne för det är viktigt att få i henne mycket vätska och samtidigt päron / katrinplommonpurre var oxå bra... Absolut inte ge henne banan för det har motsatta eftekten. 

Läkaren skulle följa upp lillan så på fredag skall hon ringa tillbaka till mig och kolla hur det går med hennes kost och så.


Det jag kan säga som gör mig mest arg i detta är att alla säger olika saker det är inte någon som säger samma sak känns det som men jag vet att lillan inte får äta det och det var det jag skall gå på..

Så jag skall lyssna på det min läkare sa angående lillan för många kokar blir inte bra...


När vi var inne på mjölkskolan så sa det att detta skulle lillan hålla sig borta helt och hållet från så här är det vitigt att följa det.


Get- & Fårmjölk

Gräddpulver

Kasein/ Kaseinat

Kärnmjölk

Laktos

Margarin

Mjöklalbumin

Mjölkprotein/mjölkäggvita

Mjölkpulver

Mjölksocker

Natriumkaseinat

skummlölkspulver

Smör(olja,fett, etc)

Torrmjölk

Vassle(protein,pulver, etc)


Så detta är lite vad man får tänka på när man har ett barn som är överkännslig emot mjölkprotein. Förhoppningsvis vöxer det bort det kan även vara så att hon aldrig kan dricka ett glas mjölk men ha det i mat / kakor.. Men det är ju ett senart projekt kan jag nog säga:) Just nu vill  jag att hon ska bli redig i lilla magen för hennes skull.


 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

10 mars 2010 16:19

Ja lill tjejen har verkligen fått lida och mått mycket dåligt i hennes lilla mage.
Ja det är ju verkligen så att alla barn är ju olika och reagera olika på olika saker. Lider med mitt lilla barnbarn som ska vara så känslig i sin lilla mage. Hoppas verkligen nu att hon ska få må lite bättre igen.

Och jag hoppas alla förstå att alla barn reagera olika fast de inte tål lika saker. men jag tycker det är super bra att du har skrivit om detta. Det kan ju hända att det är fler barn som är lika känsliga som mitt barnbarn och då vet de att de inte är de som är dumma i huvudet utan att det kan vara så.

Stora kjamen och mycket bra skrivit.

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 23 oktober 2010 10:09

”Människor misslyckas sällan eller aldrig,  de upphör bara med att försöka.”   ”Det är lättare att handla sig fram till ett nytt sätt att tänka  än att tänka sig fram till ett nytt sätt att handla." ”Ju mer du litar på krafter utanför dig sjä...

Av Sofie - 2 oktober 2010 22:26

En ängel som alltid önskade  att få vara fri har nu blivit det Han lämnade marken så vackert, inget kunde hindra honom Himlen har fått tillbaka sin ängel Han flyger nu fri som en fågel Men här på jorden saknas ...

Av Sofie - 19 september 2010 18:09

Ja vad skall man säga! Redan en vecka till har gått och mycket kan jag lätt lova har hänt. Mycket personligt jag inte går in på. Men samtidigt lite roliga saker. En bekant har fått en liten flicka för drygt en vecka sen grattis till er:) Och ett st...

Av Sofie - 12 september 2010 22:51

Jag har varit jätte dålig på att skriva här kan ajg lova! Det är bara så att jag har tröttat på att folk som inte igentligt bryr sig om mig försöker veta härgenom hur det är här hemma och det är bara så att det kommer inte folk få veta.. Här kommer...

Av Sofie - 26 augusti 2010 13:27


Att man kan känna sig så tum.   Som allt gått i tur, dagarna känns som en evikghet som runnit ut, livet känns kallt och grått, att man kan såra någon man inte vill, att ett ord kan bli så fel, man kan lätt förlora ett förtronde, men att...

Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards