Mitt liv som ung mamma!

Alla inlägg under mars 2010

Av Sofie - 31 mars 2010 09:56

Denna värken blir inte bättre i alla fall det blir sämre....

Det är sjukt jobbigt och det finns inte mycket mer jag kan göra än att vänta på rönken nu..

Och idag är det exakt 14dagar kvar..

Man hoppas att de hittar något annas vet jag inte vad som händer...

Av Sofie - 26 mars 2010 17:01

Idag har det varit ett helt underbart väder man har varit ute rätt mycket idag legat på en filt och myst med lillan:)

Jag har ävenhaft besök av lillansgudmor och hennes lilla fyrbenta bebis:)

Det var första gången de träffade varande lillan och han. Men det gick jätte bra de bägge två var kanon dukigta..  Bägge vände mamma ryggen:)

Och man kan ju säga att de är rätt lika allt man hittar skall in i munnen det är ju vikigt:)


Av Sofie - 24 mars 2010 17:54

Idag var det dax för utligare ett besök på vårdcentralen hos sjukgymnasten..

Vi gick igenom avslappning och det var rikigt skönt att kunna slappna av i hela kroppen.. Hon gav mig även bollmassage det var rikigt skönt.. Jag skall bara söga det att det var första gången på 4veckor jag inte hade ont alls. Jag lyckades koppla bort det så pass och det kan jag säga var skönt.. När man har problem är det aldirig fel att hitta något som hjälper jag lova..


Idag blev jag glad jag gjorde potatismos och korv till oss och lillan fick med det vi åt skillnaden var att jag kokade en morot med för det är ju bra för henne men hon åt uop det utan miner det är alltid kul.. Hon som annars inte ätigt min mat men det börjar hon lära sig..

Sen som vanligt kryper hon för fullt så tiden springer iväg tycker jag allt..



Av Sofie - 22 mars 2010 08:27

   Denna veckan började inte bra i alla fall.. Jag har inte sovit alls bra i natt på grund av min magvärk.. Det ör sjukt att det gör så ont.. Men igår blev jag skrämd när jag entligen skulle få åka bort en runda.. Så bara hög det till och så ont har det inte gjort innan men det ondaste släppte. Men sen blev det som innan denna malande värken.

Läkaren jag fick i fredaag var jag nöjd med han kände inte på magen eftersom jag hade onte ville han inte göra det värre, sen med tanke på att jag går och väntar på en rönkten om EN månad. Så vill de se lite vad den visar.. Men vi får väl se lite vad som händer.. Men oavsätt vad så är jag sjukskriven nu,, Eftersom jag mår så dåligt som jag gör och det är på grund av att jag har så ont och har svårt att slappna av. Jag hoppas att besöket hos sjukgymnasten på onsdag skall hjälpa lite till detta med avslappning. Men det är bara att väntar och se lite vad som händer..



Idag är det så att jag skall bara sitta och ta det lugna här hemma:) Mysa lite med den lilla varianten:) Hon som inte ville sova igår 22.30 somnade hon hos oss och jag la henne i sin säng:) Jag skrattade åt henne så tårana rann igår hon blev helt galen på kvällen.. Men det är alltid lika mysigt.. Så länge hon inte är ledsen så är det mysigt kan jag lova..

Av Sofie - 21 mars 2010 14:58

Min sambo och en kompis stack och trättade kompisens lastbil.. Gubben fick köra bil och släp det var över 1 år sen sist:)

Sen var de här hemma och skruvade med bilarna det är det de tycker är kul:) Jag och lillan låg lite på golvet och busade annars bara mös vi och vilade det var vad jag orkade med:)

Men sen blev det hämte mat och hyrde

 THE BOONDOCK SAINTS 2

all saitans dag:)

det var en rikigt bra film.. Vi sak kolla på ettan med sa vi för det är en av de bättre filmerna jag har sätt:)


Idag har vi hela familjen bara tagit det lite lugnt för det behövs det med.. Gubben går lite och små pula med allt som vanligt:)


Min värk blir fortfarande inte stor skillnad har fortfarande jätte ont men jag får väl se lite vad de säger.... Hoppas att de lyckas tidiglägga rönken åt mig annars skall jag vänta en månad till innan det är sax för den.. Men vem vet de kanske inte hitta något fel på mig det vet man aldrig ju.. Men sjukgymnasten väntar på onsdag annars blir det som vanligt hemma inlåst tills gubben kommer så man orka med sig själv.. Så är det någon som vill ta en fika vet ni var jag bo:) Jag är ju som sakt va hemma:

Av Sofie - 20 mars 2010 17:09

Nu har jag hittat en läkare som tänker hjälpa mig..

Han skall även hålla kontakten med kriurgen:)

Nu skall det nog hända något:)

Av Sofie - 18 mars 2010 13:39

Idag är det dax för mig att träffa sjukgymnasten..

Lillan är just nu med sin pappa på jobbet, Det är lättare än att ha henne med mig så de åkte för ca 10 minuter sen men det är rätt skönt denna gången att vara själv. Men jag vet inte än om jag säger samma sak när läkarna har tryckt på mig..

Vill att detta skall bli bra nu för detta är sjukt jobbigt tycker jag.

Sen kommer min kirurg att ringa idag iogen får se lite vad han har att säga.. Kan bli att jag får bli sjukskirven istället.. Men jag vet inte rikigt ännu det är lite snurrigt allt..


Ne om man skall göra sig iorgning nu..


Av Sofie - 17 mars 2010 11:40

Idag började inte min dag bra börjadde morgonen med en massa värk i ljumsken och det börjar bli otåligt nu..

Jag har mer eller mindre bara legat på soffan med lillan tur att hon inte heller mår så bra för att jag har inte orkat emd så mycket..

 Vill passa på att tacka min mamma som jag hade ett rikigt trevlgit samtal med innan idag och jag ser fram emot att du kommer hem hit en runda senare sen...

Alltid trevligt med lite sällskap:)


Sen någon gån mellan 13-15 kommer sotaren hit och sotar det ska bli roligt opch höra om vi har gjort rätt eller fel:) Men jag tror inte att vi behöver oroa oss..


    


Allt detta med min vörk börjar bli jobbit nu.. Pratade med läkaren igår och nu är det igång med denna utredningen, han har börjat med uteslutningsmetoden för det är det lättaste.. Jag skall träffa sjukgymnasten imorgon, för att se om det är något de kan göra något åt eller om det är att man skall förvänta sig operation igen. Sen väntar jag på att få en tid till kontraströnken, det känns inte lika bra men det måste göra. Så det är bara att bita ihop jag vill ju bli bra. När jag ändå är där skall de även rönka höfterna för att kolla så de inte är snedbelastade. Men det trode han inte men han vill ha det gjort så de vet.. Så just nu känns det som en evig längtan till att det skall bli bra med mig.. Men alla sägar att jag ska ha tålamod men det är inte det enklaste kan jag lova.. Det är jobbigt att se andra gå utanför med sina vagnar och kunna göra så mycket med sina barn men jag klara ej det.. Men jag vet att min dotter ha det bra och det är det viktigaste.

Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards