Mitt liv som ung mamma!

Alla inlägg under februari 2010

Av Sofie - 24 februari 2010 14:40

Mitt fina badrum:)  Var tvungen att sätta upp den var för nyfiken på hur det skulle bli. Men det skulle varit en fågel med men den gillade inte gubben. Men han var nöjd såhär så jag är glad för det i alla fall..

Nu är det nästan klart där inne, det är min sambo som skall fixa till toan den är lite lös just nu men den går att använda:) det är ett plus i kanten i alla fall..

Av Sofie - 22 februari 2010 15:55

Idag har vi varit en runda i k-na på leklandet:)

Nu rymmer jag

   okej jag kommer väl:)  

Här ligger jag bra:)

Detta är toppen

        

Av Sofie - 20 februari 2010 18:18

Idag har vi kommit in och pratat om vilket år man är född i vilket djur. Enligt kinesiska året så det tog jag allt redan på när jag kom hem:)

 

 

Jag är Draken 
 

Drakar är "balls of fire"! De är fulla av vitalitet och liv. Alltid på väg, de drar sitt trogna band av beundrare efter sig. Drakar är egoistiska, egocentrerade, krävande men även givande.

De är stolta, direkta och laddade med höga ideal som de alltid försöker att leva upp till. De försöker leva sitt liv storslaget. De har förmågan att utföra många stora saker så länge som de inte springer för lång ifrån sig själva. När en drake gör något, gott eller ont, kan du vara säker på att vad de gjort inte förblir osett. Drakar skapar nyheter.

Det är nästan omöjligt att vinna en argumentering mot en drake. De förgör alla som utmanar dem. När du väl har väckt dess vrede, kommer de att förfölja dig i många år. Drakar är väldigt lojala mot sina vänner och sin familj. När de behöver drakens hjälp kommer den att finnas där. De är den första att säga " jag talade om det för dig". De är inte sentimentala eller romantiska. De tar de helt enkelt för självklart att alla älskar dem. Det är svårt för dem att dölja sina känslor, de försöker inte ens.

De är inte hemlighetsfulla av sig så förvänta dem inte att behålla en hemlighet för dem själva om du berättar det för dem. Drakar talar från sitt hjärta och är alltid uppriktiga. Deras sätt kan förefalla bryskt och direkt men de försöker helt enkelt bara få saker och ting att röra på sig. Då de är aktiva själva försöker de motivera andra med. Istället för att dyka rätt in i saker måste drakar lära sig att undersöka saken bättre först. Drakar behöver en mening med livet, något att slåss för, ett mål att uppnå. En drake utan mål är en sorglig syn!

Drakar tycker att de själva är väldigt starka. De biter ofta åt sig mer än de kan svälja. När detta händer är de för stolta för att be om hjälp och kommer att köra slut på sig själva. Drakar kan göra många saker bra. De kan bli artister, politiker, doktorer. När en drake väljer rätt karriär kommer de att bli framgångsrika. De kan inte hjälpa att de är vinnare!

I kärleken är draken sällan förloraren utan mer ofta den som krossar andras hjärtan. Drakar gifter sig inte ungt och är oftast nöjda med att leva singel. Drakar kommer alltid att ha mer än deras del av beundrare och vänner att hålla dem sällskap. Drakar är riktiga mjukisar och kan bryta ihop om de förlorar sina beundrare.


 



Min sambo är Tigern

 

Tigrar är rebeller. De är både färgstarka och oberäkneliga Deras energi och livs kärlek är stimulerande. De älskar att befinna sig i centrum och blir sällan osedda. Tigrar är otåliga och letar alltid efter action. De talar fritt ut hjärtat när de är upprörda och är misstrogna av sin natur.

Trots sitt temperament är de kärleksfulla och tillitsfulla. De har även en stor portion humor. De gillar människor, att bli involverade och är dedikerade till nödhjälp. De letar efter äventyr och i vissa delar av deras liv kommer de att bli rebeller. De påtalar gärna samhällets fel och brister för andra. De stöder protester. Även personer som inte samtycker med en tigers ståndpunkt gillar tigerns sätt att ta en ståndpunkt.

När en tiger är skadad eller ledsen vill den ha 100% support från sina nära. Logik tilltalar dem inte. De vill bli tröstade. De lyssnar väldigt noga på vad du säger till dem men sedan gör de vad de själva vill. De ger aldrig upp!
De kan alltid starta om från början igen.

Människor som är födda under tigerns år har ett super ego. Försök att inte skada deras känslor. De kommer troligen aldrig att förlåta dig. De är romantiska, passionerade, och lekfulla. De är även extremt svartsjuka och vill äga sin älskade. Ifall de inte lär sig att tygla sina känslor kan de få svåra problem. De älskar livet och vill leva det fullt ut. Mycket av det de gör är baserat på känslor. Tigrar ger sig in i nya saker med stor optimism. De är väldigt generösa när du har behagat dem. De är bra värdar och ser till att du blir väl omhändertagen. De är intensiva till sättet och de har en förmåga att inspirera andra på grund av sitt sätt.


Lillan är: Oxen


    Oxar kanske verkar slöa, men se upp! De kan ha ett hett temperament. De är extremt målmedvetna och arbetar
oförtrutet vidare i alla lägen Bit för bit, steg för steg, arbetar de vidare mot sina mål. De håller sig till väl invanda rutiner. De är renhåriga och goda lyssnare. De kan även vara extremt envisa av sig!

  Då de har lätt för att bli betrodda håller de ofta höga ämbeten som innebär ansvar De måste se upp så att de inte blir slavar under sitt eget arbete. De kan bli starka ledare och goda talare. I orostider håller de sig kalla och låter sig inte störas. De är mycket stolta själar De är systematiska och håller på traditioner De misstror saker som de inte förstår. Hur kan något vara bra om jag inte förstår det? De kan även lätt bli sårade i kärleks sammanhang. De är så utåtriktade att de ofta inte förstår signalerna i andra människors kärleks lekar. Det tar lång tid för dem att bygga upp en intim relation men när de väl har gjort det är de lojala in i döden.

   Oxar är ideala partners då de gör mer än sin del av arbetet. De har ett bra minne och kommer ihåg de små detaljera som är så viktiga. Om du gör en oxe arg tar det en lång stund innan den har lugnat ner sig. När de är olyckliga eller arga, begraver de sig i arbete tills de mår bättre. Oxar betalar alltid sina skulder. Ifall de är skyldig dig något förlåter de sig inte innan de har betalat sin skuld. De kommer alltid ihåg en tjänst som du har gjort dem och kommer att visa sin uppskattning på ett eller annat sätt. De kanske inte är så verbala när de tackar men detta kompenserar de på annat sätt. Deras handlingar säger mer än deras ord!

   När en oxe väl tappar sitt humör, tappar han det totalt! När detta händer går det inte att resonera med dem, håll dig ur vägen tills det blåser över. Det är bättre att rikta in sig på en oxes hjärna än på dess hjärta. De förstår snabbt sakers natur och sammanhang. Oxar blir sällan sjuka och har en låg tolerans mot vekare personer. De borde lära sig att slappna av mer.   Oxar hatar att be om hjälp. Även om det tar dubbelt så lång tid att göra det ensam, gör de det själva om de då kan slippa be någon om hjälp. De vill att saker skall hålla och bygger dem därmed med omtanke och kvalitet Oxar älskar sin familj och sitt hem och tar god hand om detta. De är inga spelare utan satsar på långa investeringar som är säkra. Oxar får framgång genom eget hårt arbete och förväntar sig inga fria tjänster på vägen.

  
 


Av Sofie - 17 februari 2010 15:04

Jag tror inte att lillan blir riktigt mätt på kvällarna så hon klara av att sova hela natten.. Denna veckan har inte hon sovit bra alls.. Hon har vankat och lekt och inte velat ligga själv nu ett par nätter nu. Jag vet inte rikigt vad det är med henne.. Skall försöka ändra lite så att hon får äta oftare, för att vara mättare hon är ju rätt livlig dagtid. Så det är ju klart att hon gör av med mycket det säger sig själv att hon gör.. Men vi får väl se hur det går jag lever på hoppet i alla fall.. Hon behöver sin sömn för hon är helt färdig under dagtid..  

Av Sofie - 16 februari 2010 19:12

  

Hon pussas så mysigt:)

Av Sofie - 16 februari 2010 15:17

Denna veckan började inte jätte bra.. Har fått tillbaka min värk i min magen. Ddet är sjukt jobbigt jag vill inte ha sådan malande värk. Nu har det ändå varit lugnt ett litet tag, så det är så skönt att det har varit det. Men varför skall det komma tillbaka nu.. Men jag har en läkar tid om två veckor så jag skall in och undersökas. Jog hoppas att det hittar felet denna gången, även om det är så att de behöver gå in. För jag vill inte ha så här ont kan jag lova det är jobbigt nog och att behöva äta en massa tabbletter är fel tycker jag för att man sakll kunna leva ett normalt liv...


Igår var mattläggarna här och fixade med mattan i badrummet. Så nu känns det som att något gick bra, men det vände ju känns det som. När gubben kapade avloppsröret och den nya toan fortfarande inte passa har inte en anning hur vi skall lösa detta nu det kommer kanske att ske någon dag..

  

Av Sofie - 12 februari 2010 10:10

Idag är det 8 år sen jag och min sambo träffades och man kan ju lugnt säga att det är mycket vi har varit med om under alla dessa åren..:)

Vi träffades via dansen, bägge dansade på den tiden. 

Jag vet inte hur det blev vi egentligen det bara blev så och har varit så i alla dessa år..

Det är inget jag ångra. Han betyder allt för mig att ha en egen liten familj är helt underbart:)

Vi har idagsläget barn och hus ihop det är rikigt härligt:)

  

Av Sofie - 1 februari 2010 20:00

Denna helgen har vi varit vansiniga strömen gick nu igen...

Lördag kväll kl 18.50 gick strömen och kom inte till backa förän 00.40 sen var det inte så länge den var kvar utan gick igen..

Sen gick den på söndag kvällen igen och då blir man så arg.. inte nog med det utan personen man ringde till och anmälde felet slänger på luren för han blev sur och det har han ingen rätt att bli..


men jag hoppas att det skall bli bättre nu..

Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards