Mitt liv som ung mamma!

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Fy fan vad ont jag hade!!

Av Sofie - 30 november 2009 07:55

Lördag runt 17 fick jag som mensvärk i magen men det är man ju som tjej van vid att ha så det tänkte man inte mer på sen funt 21 så började det krampa till någon gång men inget mera..

Vi satt i soffan och skulle titta på tv sen small det till i magen på mig jag fick så ont att jag inte vet var jag skulle ta vägen. Det var som om någon högg mig i magen X 10... Min sambo och en kompis fixade iordning lillan fick ju väcka henne och sätta henne i stolen. Sen försökte vi få tag på någon som kunde ha henne det blev svärmor som vi fick tag på så vi körde upp och lämnade henne där..  Sen rätt in på akuten i k-na... Värken släppte inte jag halv låg i bilen hela vägen in och undan gick det..

Kom in och de gjorde inte så mycket de satte kanyl i armen sen gjode de en undersökning gav mig smärtstillande och tog några prover.. Sen blev jag inlagd på gyn för opservation och för att de skulle kunna ta nya prover på mig på morgonen.. Natten var jobbig det var jobbigt att min smabo fick åka hem det var besöksförbud där uppe.. Det gör att det blev mycket känslor inblandade...

Men så är livet på ibland.

Att bli inlagd är inte lätt. Speciellt inte när man har barn & sambo man vill ha hos sig.

När jag vaknade så hade jag sovit rikigt dåligt det snurra många tankar i huvudet på en annan.. Jag fick ta nya prover och de var jätte fina sa de:)

Läkaren gick ronden vid 10-11 något sådant och när hon kom till mig så hade jag bara som mensvärken kvar och det är ju något man kan leva med men inte när det gör jätte ont kan jag lova..

Hon berättade för mig att de kunde vara en systa som sprack eller att det var vätska som runnit tillbacka i äggledarna och de kunde me gör extremt ont..

Men jag fick komma hem och ta det lungt var åderna... Så det känndes skänt när min sambo kom och hämtade mig starx innan lunch:)

  

Vi åkte till svärmor för att hämta lillan hon blev glad när hon såg mamma sin:)

Men hon hade varit snäll emot farmor och plast farfar med så det känns skönt:)

Tack för all hjälp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 23 oktober 2010 10:09

”Människor misslyckas sällan eller aldrig,  de upphör bara med att försöka.”   ”Det är lättare att handla sig fram till ett nytt sätt att tänka  än att tänka sig fram till ett nytt sätt att handla." ”Ju mer du litar på krafter utanför dig sjä...

Av Sofie - 2 oktober 2010 22:26

En ängel som alltid önskade  att få vara fri har nu blivit det Han lämnade marken så vackert, inget kunde hindra honom Himlen har fått tillbaka sin ängel Han flyger nu fri som en fågel Men här på jorden saknas ...

Av Sofie - 19 september 2010 18:09

Ja vad skall man säga! Redan en vecka till har gått och mycket kan jag lätt lova har hänt. Mycket personligt jag inte går in på. Men samtidigt lite roliga saker. En bekant har fått en liten flicka för drygt en vecka sen grattis till er:) Och ett st...

Av Sofie - 12 september 2010 22:51

Jag har varit jätte dålig på att skriva här kan ajg lova! Det är bara så att jag har tröttat på att folk som inte igentligt bryr sig om mig försöker veta härgenom hur det är här hemma och det är bara så att det kommer inte folk få veta.. Här kommer...

Av Sofie - 26 augusti 2010 13:27


Att man kan känna sig så tum.   Som allt gått i tur, dagarna känns som en evikghet som runnit ut, livet känns kallt och grått, att man kan såra någon man inte vill, att ett ord kan bli så fel, man kan lätt förlora ett förtronde, men att...

Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards