Mitt liv som ung mamma!

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Sofie - 30 november 2009 14:55

Läkarna sa igår att jag skulle ta det lugnt och det har jag gjord det ända jag har gjort är haft med min dotter att göra har busat och lekt med henne.

Jag är bara öm i magen som mensvärk som inte släpper men det kommer jag ju vara ett par dagar sa läkaren jag ör glad så länge det inte smäller till och gör så ont..


Min sambo undrade om jag kände för att göra smörgårstårta någon dag till ett företag på 3anställda som har fixat lite fälgar till han. Och det är alltid kul att göra det så vi får se vilken dag det blir det måste ju handla till med:)


Sen denna veckan vill jag bli klar med alla julklapparna det är alltid skönt att ha det färdigt:)

Köpte min sambos i helgen:) Han vet var det är men får inte öppna det förän 24/12:) hihi så kan det vara:)

Julen är så mysig det är speielt. Nöt man har många syskon så är det lite julklappar att fixa men det ör tanken som räknas och det är det som är vikigast tycker jag.. Det skall bli härligt att fira min dotters första jul tycker jag hon kommer ju inte minnas det men en annan kommer att minnas det och det är väl så det är undra vad tomten kommer med till henne ;)



Av Sofie - 30 november 2009 07:55

Lördag runt 17 fick jag som mensvärk i magen men det är man ju som tjej van vid att ha så det tänkte man inte mer på sen funt 21 så började det krampa till någon gång men inget mera..

Vi satt i soffan och skulle titta på tv sen small det till i magen på mig jag fick så ont att jag inte vet var jag skulle ta vägen. Det var som om någon högg mig i magen X 10... Min sambo och en kompis fixade iordning lillan fick ju väcka henne och sätta henne i stolen. Sen försökte vi få tag på någon som kunde ha henne det blev svärmor som vi fick tag på så vi körde upp och lämnade henne där..  Sen rätt in på akuten i k-na... Värken släppte inte jag halv låg i bilen hela vägen in och undan gick det..

Kom in och de gjorde inte så mycket de satte kanyl i armen sen gjode de en undersökning gav mig smärtstillande och tog några prover.. Sen blev jag inlagd på gyn för opservation och för att de skulle kunna ta nya prover på mig på morgonen.. Natten var jobbig det var jobbigt att min smabo fick åka hem det var besöksförbud där uppe.. Det gör att det blev mycket känslor inblandade...

Men så är livet på ibland.

Att bli inlagd är inte lätt. Speciellt inte när man har barn & sambo man vill ha hos sig.

När jag vaknade så hade jag sovit rikigt dåligt det snurra många tankar i huvudet på en annan.. Jag fick ta nya prover och de var jätte fina sa de:)

Läkaren gick ronden vid 10-11 något sådant och när hon kom till mig så hade jag bara som mensvärken kvar och det är ju något man kan leva med men inte när det gör jätte ont kan jag lova..

Hon berättade för mig att de kunde vara en systa som sprack eller att det var vätska som runnit tillbacka i äggledarna och de kunde me gör extremt ont..

Men jag fick komma hem och ta det lungt var åderna... Så det känndes skänt när min sambo kom och hämtade mig starx innan lunch:)

  

Vi åkte till svärmor för att hämta lillan hon blev glad när hon såg mamma sin:)

Men hon hade varit snäll emot farmor och plast farfar med så det känns skönt:)

Tack för all hjälp!

Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards