Mitt liv som ung mamma!

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Sofie - 27 november 2009 18:06

Denna veckan har man inte alls mått som man bruka.. Men det ör väl inte lustigt när man har fått en sjuk dotter och en massa oro runt henne.., Man har undrat vad det är och en massa andra saker. Jag har känt mig inlåst i mitt egna hem och det är aldrig bra.. Men med en sjuk dotter finns det inget att göra än att vara hemma och killen har ju sitt jobb att sköta så det är ju självklart att det faller på mig..

Man har fått passa på att julstäda när man ändå har varit hemma.. Det måste ju göras med jag har bara hallen kvar sen är det helklart med allt..

Men det tar lite längre tid me lillan på armen. Hon har sina goa stunder då allt är bra men de vänder lika fort de med.. Just nu känns det som man lever på hoppet att hon bli bättre fort... För hennes skull i alla fall...

 Ne nu skall jag och killen se på hyr film johan falk nr 4.. Sen hoppas jag på en lugn natt för henne:)

  

Av Sofie - 27 november 2009 15:33

Vilken vecka!!

Lillan började i tisdags av att bli dålig sen kan man väl säga att det bara har gått utför milt sakt...

Tisdag:

Lite förkyld, feber på 38.5


Onsdag:

Mer förkyld, hängig, vägra sova, inte äter lika mycket äter ungefär 30-40ml mindre varje mål... började bli ljusgrå i ögonen


Torsdag:

Näsan är som en vattenkran slutar ej rinna, sover dåligt har fortfarande feber till och från.


Fredag:

Grinnigare skricit under natten så att alla varit uppe. Precis som att hon har ont fortsatte på morgonen. valde att ringa te barn i k-na fick en tid för undersökning var där inne de tyckte hon var fin för att inte må jätte bra.. Ingen feber men början te halsflus.... Eftersom hon bara var röd och irruterad så fick vi inte någon medecin utan skulle avvakta med det men ge henne alvedon och fortsätta med nezeril/koksalt mot förkylningen...

Hinner komma hem då börjar hon blöda från näsan men det fick vi stopp på hon är helt slut stakarn.. det kan man säga att hennes föräldrar med är..:)  Så jag hoppas att det skall vända nu för det är aldig kul med småbarn som är sjuka..


Jag hoppas på en lugn helg kan jag lungt säga hoppas att hon börjar bli bättre för detta är inte alls roligt men det skall väl vara en vändning för henne med för eller senare..  Som mamma blir man inlåst i sitt egna hem när man har sjuka barn som har blivit mammaiga:)

  


Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards