Mitt liv som ung mamma!

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Sofie - 16 november 2009 14:55

Idag har jag varit på massage med min dotter det var rikligt mysigt skall jag helt ärligt säga så lugn och stimulerad var länge sän en annan kunde vara att bli bemött av ett smile av den lilla var ett plus i kanten. Jag kan lätt säga att har man möjlighet att gå på massage med Marie Lantton skall man göra det för hon är en underbar människa kan jag lugnt säga..

Man är road och har riktigt trevligt hos henne. En mer öppen person tror jag inte finns:)

Hon sa första gången jag träffade henne när man skall massera ett barn skall man alltid fråga om lov det kändes lustigt först men sen efter det så har tanken slagit runt för en annan och det är väl självklart att man skall fråga de har ju med sin egna vilja och alla tycker kanske inte att det är skönt.. Idag var det bena och fötterna.. Min lilla är kittlig under fötterna efter sin mamma men hon fixade det fint:)

Massagen fick mig att vilja hålla på med detta mycket att komma nära ens dotter på detta vis var underbart.. Man unnar sig verkligen glädje och njutning kan jag lugnt säga.

   

Vill passa på att tackar för en riktigt god fika och trevlig utbildning..

Längtar tills nästa gång redan:)

Av Sofie - 16 november 2009 14:29

Ett barn som kritiseras lär sig att frödöma.

Eett barn som får stryk lär sig att slåss.

Ett barn som hånas lär sig blyghet.

Ett barn som utsätts för ironi får dåligt samvete.

Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende.

Ett barn som möts med tolerand lär sig tålamod.

Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta.

Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa.

Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet.

Ett barn som får uppleva trygghewt lär sig tilltro.

Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig att känna kärlek till världen.

  

Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards