Mitt liv som ung mamma!

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Sofie - 22 oktober 2009 07:15

Jag och min dotter skulle ta det lungt denna dagen och vi gick ner och duschade och mös sen fick hon lite massage som jag bruka ge henne när hon har badat.. När hon väl ligger på sköt bordet börjar hon blöda näsblod det var rikigt läskigt kan jag lova.. Ringde vårdcentralen och ville de skulle titta på henne och de sa att det var helt normalt att barn gör det men jag köpte inte det jag valde att ringa in till barn men man hamnar ju först hos sjukrädgicningen de sa att jag skulle köra upp något i näsan så att det stoppar upp... Men jag gjorde inte det för när vi låg inne så sa de att späbarn andas bara genom näsan när de är så små så det ska man inte gör.. Jag gick bakvägen till att få tag på barn och de ville direkt vi skulle komma in med henne så de fick kolla... Det hittade var hon blödde ifrån och de sa att de ej var normalt att en 4månade bebis ska inte börja blöda hade hon varit äldre och ramlat hade det varit en annnan sak.

De tog en massa prover på henne så vi var hos läkarna hela den dagen.. När de hade tagit ett prov & fått svar skulle de ta ett till och det var med nålar och så... Jag vågade först inte hålla i lillan men när hon skrek och var jätte ledsen så sa jag att jag ville ha henne i knäet att jag ville finnas nära min dotter när hon var ledsen.. Jag är själv spruträdd kan jag säga men det jobbigaste jag har varit med om är när det skall ta prover på ens egna barn.. Min dotter tycker absolut inte om att bli fasthållen så det var mycket det att hon belv hysterisk...

Svaret jag fick varför hon blödde var det att hon började bli förkyld och den märkte vi på söndagen sen så blev hon jätte dålig och blev jätte förkyld..


Av Sofie - 22 oktober 2009 06:55

Jag har har en knäskada i högerknäet.. När jag och min sambo åkte utomlans feb 2006 var sista gången jag hade rikigt ont vad jag la märket till.. Men i morse fick jag ta på mnig knä skyddet för nu har jag jätte ont igen fattar inte hur det kan komma tillbacka så bara... Men jag hoppas att det skall bli bättre och vill inte behöva använda knäskyddet längre fast jag bara har haft det nu i ca 30 min men det är inte roligt att det skall göra ont..


Igår kväll mådde jag skit jag hade rikigt ont i huvudet och det bara pulserade fick gå och lägga mig en runda i sängen så min dotter och hennes pappa fick mysa själva i soffan..


Mitt mål idag är att det skall städas undan här hemma så det är finnt tills vi åker och sen blir det ut och gå en runda med lillan på förmiddagen så hon sover en stund hon älskar att ligga i vagnen och att vara ute:)

  

Presentation


Välkommna!

Detta är en blogg om mig och min familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards